mantra brand identity
Milano, 2015
Creative strategy and art direction
Graphic design: logo, brand identity and web design

illustrations: Paola Anton Vasquez
copywriting: Ideificio.com
photography: Valerio Gavana

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client: mantra srl
Il progetto grafico e di comunicazione per il ristorante vegano crudista Mantra nasce dall’idea del seme e quindi dall’idea di essenza.
Il seme come essenza e parte del ciclo di vita naturale: dal seme nasce la pianta e dalla pianta nasce il seme, in un ciclo continuo, infinito.
Il seme come essenza dell’alimentazione vegana: tutto ciò che i vegani mangiano deriva da un seme. Il seme come essenza di nutrimento e benessere.
Il seme come essenza dell’io: il mantra è un mezzo per la ricerca della propria essenza, il punto primo, l’inconscio, la purezza.
L’essenzialità diventa il principio guida dell’intero progetto; tutto è privato di inutili fronzoli, nella ricerca di semplicità, rigore e armonia.
The graphics and communication strategy of the Mantra raw vegan restaurant is based on the idea of the seed and therefore of the idea of essence.
The seed as essence and part of the natural cycle of life: the plant is born from the seed and the seed is born from the plant, in a continuous, infinite cycle.
Seed as the essence of vegan nutrition: Everything vegans eat comes from a seed. The seed as an essence of nourishment and well-being.
The seed as the essence of the Self: the mantra is a means to seek one's essence, the first point, the unconscious, purity.
Essentiality becomes the leitmotif of the entire project; everything is devoid of unnecessary frills, in the search for simplicity, rigor and harmony.


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